فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

نمایه


نمایه
 
پيوند ها

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۳٠ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

نوستالژی اول مهر

آغاز سال تحصیلی جدید مبارک .

باز هم "مدرسه ها واشده" و دانش آموزان ، خوشحال و یا غمگین فصل نو زندگی را آغاز می کنند. روزهایی که هرگز برنخواهد گشت.

یاد آن روزهایی می افتم که هر اول مهر با صدای رادیومان که سرود "صبح است اول مهر    دل می تپد ز شادی    از شوق کودکانه....." را می خواند ما یقین می کردیم که تابستان تمام شده و باید به مدرسه رفت.یاد کتابهایمان که با چه ذوقی می خریدیم و ساعتها صرف دوختن و جلد کردنشان می کردیم. این اواخر که تنبل تر شده بودیم و جلدهای آماده و منگنه های بزرگ آمده بود جلدهای آماده می خریدیم و برای هر کتاب یک تومن خرج منگنه می کردیم.

یاد روزهایی که کلاس به خاط بمباران تعطیل می شد و درس را با تلویزیون می خواندیم و البته بیشتر زنگ تفریح آن که گوریل انگوری و پسر شجاع داشت می دیدیم.

نمی دانم.هیچ چیزی برای زندگی با رفاه و امنیت نبود. گرانی، بمباران، کمبود، فشار و ... ولی چرا حالا برای بعضی ها این روزها اینقدر شیرین شده است؟ شاید احساس آرامش و رفاه هم سیاسی شده است.

یاد کتابهایی که بعد از پایان سال، جلدهایش را می کندیم تا وقتی به دیگران می دهیم نو باشند.

یاد چوپان دروغگو به خیر که از روی شوخی دروغ می گفت نه برای حفظ پست و مقام یا کسب آن.

یاد لاک پشت پرنده به خیر که وقتی حرف زد از آسمان به زمین افتاد و کاش ما هم می دانستیم برخی حرف هایمان ما را به زمین می زند.

یاد کلاغ و روباه به خیر که ما را به دیدن و شنیدن داستان پنیر دزدها عادت داد تا میلیاردها تومان اختلاس را نبینیم.

یاد دهقان فداکار به خیر که الان در روستایش ماهواره می بیند و با پول یارانه اش قطار کوکی می خرد.

یاد کبری به خیر که با تصمیم خود مهارتهای زندگی را یادمان میداد و امروز کبری ها جای خود را به ستایش ها و هستی ها و آیداها داده اند تا با دوست پسرهایشان تصمیمات دیگری بگیرند و برای خروج از کشور نقشه بکشند.

یاد حسنک به خیر که حرف گوسفندانش را می فهمید اما امروز زبان آمیزاد هم فهمیده نمی شود.

یاد پطرس فداکار به خیر که هیچ وقت نفهمیدیم یک دروغ بزرگ بود و ما پطرس هایی داشته ایم که نه با انگشت که با قلب و دستان کوچک خویش مقابل تانک های دشمن ایستادند تا سیل دشمنان خانمان ما را نبرد و ما هرگز نامشان را در هیچ کتابی ننوشتیم و هیچ سدی را به نامشان نکردیم.


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ٢٩ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

به یاد روزهای مقدس ایثار و شهادت

هفته دفاع مقدس گرامی باد.

 

نام اصلی چفیه چیست؟

چفیه را همه دیده ایم ، شاید استفاده هم کرده باشیم ، به آن افتخار می کنیم ولی نمی دانم آیا آن را می شناسیم یا نه، لذت با او بودن را از ته دل چشیده ایم یا نه؟

پارچه ای ساده و بی ریا که بوی خاک و یک رنگی می دهد، اهل دل در جبهه ها به آن آچار فرانسه ی جبهه می گفتند.  

و ما قصد داریم با این پارچه ی پر رمز و راز بیشتر آشنا شویم.

 چفیه ( کوفیه)چیست؟

کوفیه دستمال بزرگی است که  اعراب از آن به عنوان سربند استفاده می‌کنند تا از سر و روی ایشان در برابر آفتاب و شن محافظت کند. کوفیه را با رشته‌ای به نام عقال بر سر می‌بندند که در مجموع کوفیه و عقال نامیده می‌شود.

با وجود رواج بیشتر واژهء «چفیه»، برخی اساتید «چفیه» را شکل غلط کلمه می‌دانند و اصرار دارند که حتماً باید واژهء «کوفیه» به کار رود. این نوع نگاه به واژگان و اصرار بر استفاده از شکل قدیمی کلمات (که اساس کتاب «غلط ننویسیم – نوشته  ابوالحسن نجفی» ، قرار گرفته است منشأ اصطلاح کوفیه را شهر  کوفه دانسته‌اند

اما در جنگ تحمیلی چفیه از نظر بچه‌های جبهه و جنگ معنای دیگری داشت و برای آنان قابل احترام بود.

چفیه چیست؟ سمبل چیست؟ وچرا دارای احترام است؟عبارات فوق سئوالاتی است که بعضی از نوجوانان و جوانان ( یا به قولی نسل سومی‌ها) از خود و دیگران می‌پرسند. چند سطر زیر شاید بتواند کمکی به این عزیزان کرده باشد

میدان جنگ، اسلحه، فشنگ، سیم خاردار و هزاران وسایل دیگر در یک میدان نبرد چیز عادی به حساب می‌آید اما در میان این همه وسیله ،چفیه ،در 8 سال دفاع مقدس، خود را آشکار کرد.

 تکه پارچه‌ای سفید که نخ‌های سیاه آن را راه راه نشان می‌داد، چیزی فراتر از یک اسلحه، و برای بچه‌های جبهه و جنگ شناخته شده بود.

چفیه یادگار کسانی است که در دل شب در مقابل متجاوزان تا دندان مسلح ایستادند و در حال حاضر در میهمانی خدا به سر می‌برند

کاربرد چفیه را به نگارش نمی‌توان درآورد ولیکن بنا به ضرورت تعدادی را برای روشن شدن بعضی اذهان می‌نگاریم.

چفیه در دل شب سجاده نماز عشق بود.

زیرانداز در هنگام استراحت و ملحفه در هنگام خواب.

در زیر آفتاب شدید و خواب غیلوله سایبان بود.

چفیه در هنگام شناسایی منطقه و جنگ‌های چریکی نقاب می‌گشت.

 در هنگام نیاز بند اسلحه، کمربند و فانسقه ای بود.

صبح و ظهر و شام سفره می‌شد.

هنگام حمام حوله می‌شد،

هنگام گرما عرق گیر، هنگام سرما شال کمر بود

 محافظ گرد و خاک بر روی صورت بود.

 هنگام نبردی همچو شال برگردن بسیجی می‌درخشید، اما زمانی که عملیات تمام می‌شد چفیه خون آلود بود و آن بسیجی شهید.

زمانی که منطقه جنگی به شیمیایی آلوده می‌گشت پارچه نمناکی بود جلوی بینی .

چفیه در زمزمه‌های دل شب میزبان بود، میزبان اشک‌های عاشقان

پیش بند آرایشگاه‌های صلواتی،

در موقع لزوم طناب،

هنگام مجروح شدن برانکارد،

 باند زخم،

 هنگام دستگیری دشمن دستبند و چشم بند، بقچه حمام ،

 وسیله آتل بندی یک مجروح،

تور ماهیگیری در کنار اروندرود و در هنگام گرما بادبزن و .....

 آری شما کدام وسیله را سراغ دارید که آنقدر ساده باشد ولی در عین حال این همه کار انجام دهد،

 چفیه پارچه ساده‌ای بیش نیست ولیکن می‌تواند سمبل ساده زیستی باشد همانطور که رهبرمعظم انقلاب حضرت آیه الله  خامنه‌ای (مد ظله العالی) با استفاده از این وسیله مقدس ما را به گذشته ایثارگران دفاع مقدس نزدیک‌تر می‌سازد .

منبع: تبیان

 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ٢۳ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

جدیدترین آمار کاربران اینترنت در ایران و آخرین رتبه بندی کشورها

تعداد کاربران اینترنت در ایران نسبت به سال 2010 با افزایشی سه میلیون و 300 هزار نفری مواجه شده است، در حالی که بهبود چندانی در سرعت و کیفیت ارائه خدمات آن مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار منتشر شده بر روی وب سایت Internet World Stats نشان می دهد تعداد کاربران اینترنت ایران در سال 2011 نسبت به سال گذشته سه میلیون و 300 هزار و نسبت به سال 2009 در حدود چهار میلیون و 300 هزار نفر افزایش داشته است.

آمار این وب سایت در سال 2010 تعداد کاربران ایرانی را 33 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده بود در حالی که آمار جدید این وب سایت تعداد کاربران ایرانی را 36 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرده است، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاورمیانه را تشکیل داده است.

جدول وضعیت کاربران اینترنت در ایران

ردیف

سال

تعداد کاربران اینترنت در ایران

1

2010

33 میلیون و 200 هزار نفر

2

2011

36 میلیون و 500 هزار نفر

بر اساس نموداری که در این وب سایت از آمار توزیع کاربران اینترنتی در مناطق مختلف جهان ارائه شده است، در حال حاضر 44 درصد از کاربران اینترنت به آسیا، 22.7 درصد به اروپا، 13 درصد به آمریکای شمالی، 10.3 درصد به آمریکای لاتین، 5.7 درصد به آفریقا، 3.3 درصد به خاورمیانه و یک درصد به اقیانوسیه اختصاص دارند. همچنین تعداد کل کاربران اینترنت در جهان بر اساس آخرین آمار دو میلیارد و 95 میلیون و 6 هزار و پنج نفر محاسبه شده است.

آسیا

این وب سایت جمعیت تقریبی آسیا بر اساس آخرین آمار را سه میلیارد و 879 میلیون و 740هزار و 877 نفر در نظر گرفته است. آخرین تعداد کاربران اینترنت در این قاره 932 میلیون و 393 هزار و 209 نفر و ضریب نفوذ آن 24 درصد اعلام شده است.

پرکاربرترین کشور آسیایی کشور چین است که با داشتن جمعیتی برابر یک میلیارد و 336 میلیون و 718 هزار و 15 نفر تعداد کاربران اینترنتی آن 485 میلیون نفر تخمین زده شده است. به دنبال چین کشور هند قرار دارد که جمعیتی در حدود یک میلیارد و 189 میلیون و 172 هزار و 906 نفر داشته و تعداد کاربران اینترنت در این کشور 100 میلیون نفر محاسبه شده است. کم ترین تعداد کاربران اینترنت در آسیا نیز به کشور تیمور اختصاص دارد، این کشور با جمعیتی کمی بیشتر از یک میلیون نفر در حدود دو هزار و 100 کاربر اینترنتی دارد.

کشورهای ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، تایلند و مالزی دیگر کشورهای پرکاربر قاره آسیا به شمار می روند.

جدول رتبه مناطق مختلف دنیا از نظر تعداد کاربر اینترنت

ردیف

منطقه یا کشور

تعداد کاربران اینترنت

رتبه

1

آسیا

932 میلیون و 393 هزار و 209 نفر

اول

2

اروپا

476 میلیون و 278 هزار و 755 نفر

دوم

3

آمریکای شمالی

270 میلیون و 66 هزار نفر

سوم

4

آمریکای لاتین و کارائیب

212 میلیون و 401 هزار و 30 نفر

چهارم

5

آفریقا

118 میلیون و 848 هزار و 60 نفر

پنجم

6

خاورمیانه

72 میلیون و 497 هزار و 466 نفر

ششم

7

اقیانوسیه

21 میلیون و 333 هزار و 780 نفر

هفتم

آفریقا

جمعیت این قاره نیز بر اساس آخرین آمار وارد شده در این وب سایت در حدود یک میلیارد و 37 میلیون و 524 هزار و 58 نفر و تعداد کاربران اینترنتی در این قاره 118 میلیون و 848 هزار و 60 نفر برآورد شده است. نیجریه و مصر پرکاربرترین کشورهای آفریقا به شمار می روند که هر یک به ترتیب از 43 میلیون و 982 هزار و 200 کاربر و 20 میلیون و 136 هزار کاربر برخوردارند.

کم تعداد ترین کاربران اینترنت در قاره آفریقا نیز به منطقه "سنت هلنا" با 900 کاربر اینترنتی اختصاص دارد. جمعیت کل این منطقه نیز هفت هزار و 700 نفر تخمین زده شده است. پس از نیجریه و مصر کشورهای موروکو، آفریقای جنوبی، الجزایر، سودان، کنیا، تونس، اوگاندا و زیمبابوه دیگر کشورهای آفریقایی هستند که تعداد کاربران اینترنت در آنها نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی بالاتر است.

 

 

اروپا

بیش از نیمی از 816 میلیون و 426 هزار و 346 نفر جمعیتی که در اروپا سکونت دارند، کاربر اینترنت هستند یعنی جمعیتی در حدود 476 میلیون و 278 هزار و 755 نفر از اروپایی ها کاربران اینترنت هستند.

در حدود 79 درصد از جمعیت آلمان کاربر اینترنتی هستند، به بیانی دیگر از 81 میلیون و 471 هزار و 834 نفر جمعیت این کشور 65 میلیون و 125 هزار نفر از اینترنت استفاده می کنند. پس از آلمان روسیه با داشتن 59 میلیون و 700 هزار کاربر اینترنتی دومین کشور پرکاربر اروپایی به شمار می رود.

کشورهای بریتانیا، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، اکراین و هلند نیز در پی آلمان و روسیه پرکاربرترین کشورهای اروپایی به شمار می روند در حالی که واتیکان کوچکترین عدد تعداد کاربران اینترنتی در اروپا را به 480 کاربر به خود اختصاص داده است، با این همه در صورتی به جمعیت 832 نفری این منطقه توجه شود، تعداد کاربران چندان پایین نیز به نظر نخواهد آمد.

جدول برترین کشورها از لحاظ تعداد کاربر اینترنت در مناطق هفت گانه دنیا

نام کشور

منطقه یا کشور

تعداد کاربران اینترنت

رتبه

نیجریه

آفریقا

43 میلیون 982 هزار و 200 کاربر

اول در آفریقا

چین

آسیا

485 میلیون کاربر

اول در آسیا

آلمان

اروپا

65 میلیون و 125 هزار کاربر

اول در اروپا

ایران

خاورمیانه

36 میلیون و 500 هزار کاربر

اول در خاورمیانه

آمریکا

آمریکای شمالی

245 میلیون کاربر

اول در آمریکای شمالی

برزیل

آمریکای لاتین

212 میلیون و 401 هزار و 30 کاربر

اول در آمریکای لاتین

استرالیا

اقیانوسیه

17 میلیون و 33 هزار و 826 کاربر

اول در اقیانوسیه

خاورمیانه

بیش از نیمی از کاربران اینترنت خاورمیانه بر اساس آمار وب سایت Internet World Stats به کشور ایران اختصاص دارد، به بیانی دیگر از 72 میلیون و 497 هزار و 466 نفر کاربر اینترنت این بخش از جهان، 36 میلیون و 500 هزار کاربر اینترنتی به کشور ایران اختصاص دارند، از این رو کشور ایران پرکاربرترین کشور در خاورمیانه به شمار می رود.

پس از ایران کشور عربستان دارای بالاترین آمار است و تعداد کاربران اینترنتی این کشور از میان 26 میلیون و 131 هزار و 703 نفر جمعیت در حدود 11 میلیون و 400 هزار نفر برآورد شده است. کشورهای سوریه، امارات، یمن، اردن، عمان، فلسطین، کویت، لبنان، بحرین، قطر و عراق نیز از دیگر کشورهای پرکاربر خاورمیانه به شمار می روند. کم کاربرترین کشور در این منطقه قطر با 563 هزار و 800 کاربر است.

آمریکای شمالی و جنوبی

ایالات متحده اکثریت تعداد کاربران اینترنت آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده و دارای 245 میلیون نفر کاربر است. پس از این کشور کانادا با داشتن 26 میلیون و 960 هزار کاربر رتبه دوم آمریکای شمالی است، آمار کلی آمریکای شمالی 270 میلیون و 66 هزار نفر کاربر از 347 میلیون و 394 هزار و 870 نفر جمعیت است.

آمریکای جنوبی نیز با داشتن 579 میلیون و 92 هزار و 570 نفر جمعیت در حدود 212 میلیون و 401 هزار و 30 کاربر اینترنتی دارد که برزیل و مکزیک رتبه های اول و دوم را در تعداد کاربران اینترنت به خود اختصاص داده اند، تعداد کاربران برزیل در حدود 75 میلیون و 982 هزار نفر و کاربران مکزیک در حدود 34 میلیون و 900 هزار نفر برآورد شده اند. کشور نیکاراگوئه با داشتن تنها 600 هزار کاربر کمترین رقم تعداد کاربران اینترنت در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است.

اقیانوسیه

حدس زدن کشورهایی از اقیانوسیه که بیشترین کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده اند کار دشواری نیست، استرالیا و نیوزیلند هر یک بخش بزرگی از کل جمعیت 35 میلیون و 426 هزار و 995 نفره این قاره را در خود سکونت داده اند.

استرالیا با داشتن بیش از 21 میلیون نفر جمعیت در حدود 17 میلیون و 33 هزار و 826 نفر کاربر دارد و نیوزیلند نیز با جمعیتی در حدود چهار میلیون و 290 هزار و 347 نفر در حدود سه میلیون و 600 هزار نفر کاربر اینترنتی دارد. همچنین منطقه نائورو با داشتن تنها 300 کاربر کم کاربرترین منطقه اقیانوسیه را تشکیل داده است.

تمامی آمار ارائه شده در این وب سایت به ماه ژوئن سال 2011 اختصاص دارند. در عین حال برای تعیین دقیق رتبه کشورها بر اساس تعداد کاربران (در بخش کم تعداد ترین کاربران اینترنتی) باید ابتدا به ضریب نفوذ (نسبت کاربران به جمعیت) دقت کرد، در این گزارش مبنای پایین بودن تعداد کاربران، پایین بودن رقم کاربران و نه ضریب نفوذ در نظر گرفته شده است.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۱٤ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

عاداتی خوب برای کتابخوانی

1- فقط روزی چند دقیقه

بسیاری از مردم دوست دارند کتاب بخوانند اما منتظر زمان مناسبی برای انجام این کار هستند. اما تجربه نشان داده است  که این زمان مناسب در زندگی امروزی به سختی بدست می آید. بنابراین انتظار برای پیش آمدن فرصت مناسب انتظار خوب اما نه چندان واقعی است. بهتر است بجای اینکه منتظر این باشید که فرصتی پیش بیاید که مثلا فلان کتاب را بخوانید آن کتاب را شروع به خواندن کنید اما سعی کنید بیشتر از یک ربع یا 20 دقیقه نخوانید.

2- عذاب وجدان نگیرید

اگر دوست دارید کتاب بخوانید اما فرصتی برای این کار پیدا نمی کنید عذاب وجدان نگیرید. این عذاب وجدان فقط ترس شما را برای شروع کتابخوانی بیشتر می کند. فقط کافیست از یک جایی شروع کنید و آن را استمرار دهید حتی در حداقل زمان ممکن، رهبر انقلاب در بازدید از سومین نمایشگاه کتاب در سال 69 در این باره نکته جالبی را مطرح می کنند:”‌ بنده دوره‌هاى بیست جلدى و بیست و چند جلدى کتاب را در همین فاصله‌هاى ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. پشت این کتاب‌ها را هم یادداشت مى‌کنم که معلوم باشد. شاید صدها جلد کتاب را همین‌طور در این فاصله‌هاى کوتاه ده دقیقه‌اى خوانده‌ام. بسیارى از افراد را هم مى‌شناسم که این گونه‌اند.”‌

3- یک جای دنج اختیار کنید

البته آدمهای کتابخوان برای کتابخوانی لنگ جا نیستند اما بهرحال کتاب خواندن در یک گوشه دنج همیشگی می تواند آرامش خاطر شما را بیشتر فراهم کند. خواه این جای دنج رختخواب شما باشد یا مبل راحتی داخل هال و یا پشت میز تحریر.

4- پیش از خواب کتاب بخوانید

خیلی از آدمها وقتی کتاب دستشان می گیرند هنوز چند صفحه ای بیشتر نخوانده اند که خواب به چشمشان می آید. اساسا برای بسیاری از آدمها هیچ قرص خواب آوری مثل کتاب عمل نمی کند آنهم بدون داشتن عوارض جانبی!

5- حدود مطالعه تان را مشخص کنید

بسیاری از کتابها دارای بخشها، فصول و سرفصلهای مشخصی هستند. بهتر است قبل از اینکه شروع به خواندن کنید حدود خاصی را برای مطالعه مشخص کنید.

6-گوشه بالای صفحه، گوشه پایین صفحه!

خیلی وقتها پیش می آید که در یک کتاب جملات زیبا یا نکات جالبی در بعضی صفحات پیدا می شود. بعضی ها عادت دارند بر این صفحات حاشیه بزنند و یا این جملات زیبا را جایی یاداشت کنند اما در هنگام خواندن خیلی وقتها بنا به دلایلی این امر محقق نمی شود. در اینجور مواقع کافیست گوشه بالای صفحه مربوطه را یک تای کوچک بدهید تا به راحتی بتوانید بعدا آن صفحه را پیدا کنید.

خیلی از آدمها وقتی کتاب دستشان می گیرند هنوز چند صفحه ای بیشتر نخوانده اند که خواب به چشمشان می آید. اساسا برای بسیاری از آدمها هیچ قرص خواب آوری مثل کتاب عمل نمی کند آنهم بدون داشتن عوارض جانبی!

7-خودتان را گول نزنید!

بعضی از آدمها عادت دارند خودشان را گول بزنند یا به نحوی خودشان را به زور  از دست خودشان راضی کنند برای همین وقتی می بینند که عذاب وجدان نخواندن کتاب دارد به سراغشان می آید سعی می کنند در اوقات خاصی که مثلا چند دقیقه وقت اضافه بدست می آورند شروع به کتاب خواندن کنند. باید این را یادتان باشد کتاب خواندن نیاز به دقت و آرامش دارد .

8- شروع نکردن از آثار خیلی بزرگ

بعضی ها فکر می کنند برای کتابخوان شدن باید از خواندن آثار بزرگ شروع کرد. این ایده البته خوب است اما چون شما بدنبال کسب عادت کتابخوانی هستید بهتر است اول از آثاری شروع کنید که خواندنش برایتان جذاب است.

9- از کتابهای کم حجم شروع کنیم

یکی از لذت بخش ترین و انگیزه بخش ترین کارها به پایان رساندن یک کتاب است حتی اگر این کتاب چندان شما را راضی نکرده باشد باز هم تمام کردنش به شما یک احساس وجد می دهد. احساس وجد از خواندن یک کتاب بدون اینکه آن را نیمه تمام رها کرده باشید! برای همین بهتر است اگر عادت به کتابخوانی ندارید از کتابهای کم حجم تر شروع کنید.

10- کتابهای خوانده شده را لیست کنید

یکی از موثر ترین راهها برای کسب احساس خوشایند کتابخوانی لیست کردن کتابهایی است که خوانده اید البته به همراه مشخصات کتاب از قیبل نویسنده، مترجم، ناشر و… بعضی ها البته چکیده مختصری هم از هر کتاب می نویسند. این لیست لازم نیست کاغذی باشد کافی است این اطلاعات را در یک فایل کامپیوتری ذخیره کنید.

11- کتابهای خوانده نشده را هم لیست کنید

خیلی وقتها بعضی ها نمی دانند چه بخوانند. قبلا گفتیم که بهتر آن است که از کتابهایی که برایتان جذاب است شروع کنید اما یک راه خوب هم لیست کردن کتابهایی است که فکر می کنید خوب است یا تعریفشان را از کسی شنیده اید و یا فلان جایزه را برنده شده اند و یا اسم نویسنده اش را بارها شنیده اید.

12- به کتابفروشی بروید

حتی اگر قصد خرید کتاب یا پولی برای خرید کتاب ندارید باز هم به کتابفروشی ها سر بزنید این کار انگیزه و اطلاعات شما را افزایش می دهد. اصولا بوی کاغذ کتاب بوی مطلوبی است. بد نیست این را هم اضافه کرد که برای خرید کتاب جوگیر نشوید. کتاب را با حوصله بخرید و سعی کنید برای خرید کتاب به همان لیست کتابهای خوانده نشده مراجعه کنید. این را هم البته باید اضافه کرد که وقتی یک نویسنده امتحانش را خوب پس داده است و شما در جای دیگری اثر دیگری از او می بینید برای خرید آن اثر به دلتان رجوع کنید نه مغزتان!

13- و نکته کلیدی آخر

یادتان باشد خوب کتاب خواندن با کتاب خوب خواندن دو موضوع مجزا است. برای فرهیخته شدن نه تنها باید کتابهای خوب خواند بلکه باید خوب کتاب خواند. یعنی همان کتاب های خوب را هم باید خوب بخوانید.

 

منبع:کتابخوار- زوربای ایرانی


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ٧ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

دعای امام زمان علیه‌السلام بعد از نماز عید فطر

اَللَّهُمَّ إنّی تَوَجَّهْتُ إلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ أمامی وَ عَلیٍّ مِنْ خَلْفی وَ عَنْ یَمینی وَ أئِمَّتی عَنْ یَساری. أسْتَتِرُ بِهِمْ مِنْ عَذابِکَ وَ أتَقَرَّبُ إلَیْکَ زُلْفى لاأجِدُ أحَداً أقْرَبَ إلَیْکَ مِنْهُمْ، فَهُمْ أئِمَّتی فَآمِنْ بِهِمْ خَوْفی مِنْ عِقابِکَ وَ سَخَطِکَ وَ أدْخِلْنی بِرَحْمَتِکَ‏فی عِبادِکَ الصّالِحینَ.

أصْبَحْتُ بِاللَّهِ مُؤْمِناً مُخْلِصاً عَلى دینِ مُحَمَّدٍ وَ سُنَّتِهِ وَ عَلى دینِ عَلیٍّ وَ سُنَّتِهِ وَ عَلى دینِ الْأوْصِیاءِ وَ سُنَّتِهِمْ، آمَنْتُ بِسِرِّهِمْ وَ عَلانِیَتِهِمْ، وَ أرْغَبُ إلَى اللَّهِ تَعالى فیما رَغِبَ فیهِ إلَیْهِ مُحَمَّدٌ وَ عَلیٌّ وَ الْأوْصیاءُ وَ أعوذُ بِاللَّهِ مِنَ شَرِّ مَا اسْتَعاذوا مِنْهُ، وَ لا حَوْل وَ لا قُوَّةَ إلّا بِاللَّهِ وَ لا عِزَّةَ وَ لا مَنْعَةَ وَ لا سُلْطانَ إلّا للَّهِِ الْواحِدِ الْقَهّارِ الْعَزیزِ الْجَبّارِ الْمُتَکَبِّرِ، تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إنَّ اللَّهَ بالِغُ أمْرِهِ.

اَللَّهُمَّ إنّی أُریدُکَ فَأرِدْنی وَ أطْلُبُ ما عِنْدَکَ فَیَسِّرْهُ لی وَ اقْضِ لی حَوائِجی، فَإنَّکَ قُلْتَ فی کِتابِکَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: »شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ، هُدًى لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ«، فَعَظَّمْتَ حُرْمَةَ شَهْرِ رَمَضانَ بِما أنْزَلْتَ فیهِ مِنَ الْقُرْآنِ وَ خَصَّصْتَهُ وَ عَظَّمْتَهُ بِتَصْییرِکَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ، فَقُلْتَ: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ ألْفِ شَهْرٍ × تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فیها بِإذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أمْرٍ × سَلامٌ هِیَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْر».

اَللَّهُمَّ وَ هذِهِ أیّامُ شَهْرِ رَمَضانَ قَدِ انْقَضَتْ، وَ لَیالیهِ قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ قَدْ صِرْتُ مِنْهُ یا إلهی إلى ما أنْتَ أعْلَمُ بِهِ مِنّی وَ أحْصى لِعَدَدِهِ مِنْ عَدَدی، فَأسْأ لُکَ یا إلهی بِما سَأ لَکَ بِهِ عِبادُکَ الصّالِحُونَ أنْ تُصَلِّیَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ تَتَقَبَّلَ مِنّی کُلَّ ما تَقَرَّبْتُ بِهِ إلَیْکَ وَ تَتَفَضَّلَ عَلَیَّ بِتَضْعیفِ عَمَلی وَ قَبولِ تَقَرُّبی وَ قُرُباتی وَ اسْتِجابَةِ دُعائی وَ هَبْ لی مِنْکَ عِتْقَ رَقَبَتی مِنَ النّارِ وَ مُنَّ عَلَیَّ بِالْفَوْزِ بِالْجَنَّةِ وَ الْأمْنِ یَوْمَ الْخَوْفِ مِنْ کُلِّ فَزَعٍ وَ مِنْ کُلِّ هَوْلٍ أعْدَدْتَهُ لِیَوْمِ الْقِیامَةِ.

أعوذُ بِحُرْمَةِ وَجْهِکَ الْکَریمِ وَ بِحُرْمَةِ نَبیِّکَ وَ حُرْمَةِ الصّالِحینَ أنْ یَنْصَرِمَ هذَا الْیَوْمُ وَ لَکَ قِبَلی تَبِعَةٌ تُریدُ أنْ تُؤاخِذَنی بِها، أوْ ذَ نْبٌ تُریدُ أنْ تُقایِسَنی بِهِ وَ تُشْقِیَنی وَ تَفْضَحَنی بِهِ أوْ خَطیئَةٌ تُریدُ أنْ تُقایِسَنی بِها وَ تَقْتَصَّها مِنّی لَمْ تَغْفِرْها لی، وَ أسْأ لُکَ بِحُرْمَةِ وَجْهِکَ الْکَریمِ الْفَعّالِ لِما یُریدُ الَّذی یَقولُ لِلشَّیْ‏ءِ: کُنْ، فَیَکونُ، لا إلهَ إلّا هُوَ.
اَللَّهُمَّ إنّی أسْأ لُکَ بِلا إلهَ إلّا أنْتَ إنْ کُنْتَ رَضیتَ عَنّی فی هذَا الشَّهْرِ أنْ تَزیدَنی فیما بَقِیَ مِنْ عُمْری رِضًى، فَإنْ کُنْتَ لَمْ تَرْضَ عَنّی فی هذَا الشَّهْرِ فَمِنَ الْآنِ فَارْضَ عَنِّی، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ. وَ اجْعَلْنی فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی هذَا الْمَجْلِسِ مِنْ عُتَقائِکَ مِنَ النّارِ وَ طُلَقائِکَ مِنْ جَهَنَّمَ وَ سُعَداءِ خَلْقِکَ، بِمَغْفِرَتِکَ وَ رَحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمینَ.

اَللَّهُمَّ إنّی أسْأ لُکَ بِحُرْمَةِ وَجْهِکَ الْکَریمِ أنْ تَجْعَلَ شَهْری هذا خَیْرَ شَهْرِ رَمَضانَ عَبَدْتُکَ فیهِ وَ صُمْتُهُ لَکَ وَ تَقَرَّبْتُ بِهِ إلَیْکَ مُنْذُ أسْکَنْتَنی فیهِ أعْظَمَهُ أجْراً وَ أ تَمَّهُ نِعْمَةً وَ أعَمَّهُ عافِیَةً وَ أوْسَعَهُ رِزْقاً وَ أفْضَلَهُ عِتْقاً مِنَ النّارِ وَ أوْجَبَهُ رَحْمَةً وَ أعْظَمَهُ مَغْفِرَةً وَ أکْمَلَهُ رِضْواناً وَ أقْرَبَهُ إلى ما تُحِبُّ وَ تَرْضى.

اَللَّهُمَّ لاتَجْعَلْهُ آخِرَ شَهْرِ رَمَضانَ صُمْتُهُ لَکَ وَ ارْزُقْنِی الْعَوْدَ ثُمَّ الْعَوْدَ حَتّى تَرْضى وَ بَعْدَ الرِّضا وَ حَتّى تُخْرِجَنی مِنَ الدُّنْیا سالِماً وَ أنْتَ عَنّی راضٍ وَ أ نَا لَکَ مَرْضیٌّ.

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ فیما تَقْضی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأمْرِ الْمَحْتومِ الَّذی لایُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أنْ تَجْعَلَنی مِمَّنْ تُثیبُ وَ تُسَمّی وَ تَقْضی لَهُ وَ تَزیدُ وَ تُحِبُّ لَهُ وَ تَرْضى وَ أنْ تَکْتُبَنی مِنْ حُجّاجِ بَیْتِکَ الْحَرامِ فی هذَا الْعامِ وَ فی کُلِّ عامٍ الْمَبْرورِ حَجُّهُمُ الْمَشْکورِ سَعْیُهُمُ الْمَغْفورِ ذُنوبُهُمُ، الْمُتَقَبَّلِ عَنْهُمْ مَناسِکُهُمُ، الْمُعافینَ عَلى أسْفارِهِمُ، الْمُقْبِلینَ عَلى نُسُکِهِمُ، الْمَحْفوظینَ فی أنْفُسِهِمْ وَ أمْوالِهِمْ وَ ذَراریهِمْ وَ کُلِّ ما أنْعَمْتَ بِهِ عَلَیْهِمْ.

اَللَّهُمَّ اقْلِبْنی مِنْ مَجْلِسی هذا، فی شَهْری هذا، فی یَوْمی هذا، فی ساعَتی هذِهِ مُفْلِحاً مُنْجِحاً مُسْتَجاباً لی مَغْفوراً ذَ نْبی مُعافًى مِنَ النّارِ وَ مُعْتَقاً مِنها عِتْقاً لا رِقَّ بَعْدَهُ أبَداً وَ لا رَهْبَةَ یا رَبَّ الْأرْبابِ.

اَللَّهُمَّ إنّی أسْأ لُکَ أنْ تَجْعَلَ فیما شِئْتَ وَ أرَدْتَ وَ قَضَیْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ حَتَمْتَ وَ أنْفَذْتَ أنْ تُطیلَ عُمْری وَ أنْ تُنْسِئَنی فی أجَلی وَ أنْ تُقَوِّیَ ضَعْفی وَ أنْ تُغْنِیَ فَقْری وَ أنْ تَجْبُرَ فاقَتی وَ أنْ تَرْحَمَ مَسْکَنَتی وَ أنْ تُعِزَّ ذُلّی وَ أنْ تَرْفَعَ ضَعَتی وَ أنْ تُغْنِیَ عائِلَتی وَ أنْ تُؤْ نِسَ وَحْشَتی وَ أنْ تُکْثِرَ قِلَّتی وَ أنْ تُدِرَّ رِزْقی فی عافِیَةٍ وَ یُسْرٍ وَ خَفْضٍ وَ أنْ تَکْفِیَنی ما أهَمَّنی مِنْ أمْرِ دُنْیایَ وَ آخِرَتی وَ لاتَکِلْنی إلى نَفْسی فَأعْجِزَ عَنْها وَ لا إلَى النّاسِ فَیَرْفَضونی، وَ أنْ تُعافِیَنی فی دینی وَ بَدَنی وَ جَسَدی وَ روحی وَ وُلْدی وَ أهْلی وَ أهْلِ مَوَدَّتی وَ إخْوانی وَ جیرانی مِنَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ الْأحْیاءِ مِنْهُمْ وَ الْأمْواتِ وَ أنْ تَمُنَّ عَلَیَّ بِالْأمْنِ وَ الإْیمانِ ما أبْقَیْتَنی، فإنَّکَ وَلیّی و مَوْلایَ وَ ثِقَتی وَ رَجائی وَ مَعْدِنُ مَسْأ لَتی وَ مَوْضِعُ شَکْوایَ وَ مُنْتَهى رَغْبَتی، فَلاتُخَیِّبُنی فی رَجائی یا سَیِّدی وَ مَوْلایَ وَ لاتُبْطِلْ طَمَعی وَ رَجائی‏فَقَدّْ تَوَجَّهْتُ إلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ قَدَّمْتُهُمْ إلَیْکَ أمامی وَ أمامَ حاجَتی وَ طَلِبَتی وَ تَضَرُّعی وَ مَسْأ لَتی، وَ اجْعَلَنی بِهِمْ وَجیْهاً فِى الدُّنیا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبینَ، فَإنَّکَ مَنَنْتَ عَلَیَّ بِمَعْرِفَتِهِمْ فَاخْتِمْ لی بِهِمُ السَّعادَةَ، إنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ.

 

 


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ٧ شهریور ۱۳٩٠ توسط نمایه

اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسألک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر اخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسألک خیر ما سألک به عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون.

 

گیرند همه روزه ومن گیسویت         جویند همه هلال و من ابرویت

از جمله این دوازده ماه تمام          یک ماه تمام هست و آن هم رویت

«عید فطر روزى است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و ویژه هدیه بخشیدن و جایزه دادن به بندگان خویش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگى بجاى آرند، چشم امید به درگاه او دوزند و از خطاهاى خویش پوزش خواهند، نیازهاى خویش به نزد او آرند و آرزوهاى خویش از او خواهند و نیز آنان را وعده و مژده داده است که هر نیازى به او آرند، بر آورده و بیش از آنچه چشم دارند به آنان ببخشند و از مهربانى و بنده‏نوازى، بخشایش و کارسازى در حق آنان روا دارد که گمان نیز نمى‏برند.»

                                        میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

عید فطر؛

روز چیدن میوه های شاداب استجابت

 مبارک باد


.: Weblog Themes By Pichak :.





تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو