فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

نمایه


نمایه
 
پيوند ها

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ٢٥ آبان ۱۳۸٩ توسط نمایه

بزرگترین سرقت کتاب در دنیا

دزدی بزرگ کتاب ۱۹۴۹ -۱۹۴۸ پروژه صهیونیست‌ها بود علیه مردم فلسطین تا تاریخ و فرهنگ گذشته خود را فراموش کنند و در کشورهای همسایه دنیای جدیدی برای خود بسازند غافل از اینکه خود شهرک نشین‌های یهودی مثل برونر هلندی که هم اکنون در مناطق اشغالی زندگی می کند روزی این حقیقت را فاش می‌کند.

«نکبت» روزی است که صهیونیست‌ها سرزمین فلسطین را اشغال کردند و تا کنون برای ادامه این اشغال از کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین تا تخریب اموال و زمین‌های کشاورزی این مردم دریغ نکرده‌اند. در اسناد جدیدی که به تازگی در دانشگاه های ایجاد شده توسط صهیونیست‌ها کشف شده است معلوم شده اسرائیل وقتی سرزمین فلسطین را در سال ۱۹۴۸ اشغال کرد تنها به کشتار مردم آنجا اکتفا نکرده است بلکه در یک نقشه از پیش طراحی شده درصدد نابودی فرهنگ و ریشه‌های تاریخی این مردم برآمده است.

بر اساس این اسناد بیش از ۶۰ هزار کتاب در زمان حمله به فلسطین توسط نظامیان صهیونیست جمع آوری شده است تا به نحوی زمینه نابودی تاریخ و فرهنگ این مردم فراهم شود. مردم شهرها و روستاهای فلسطین با امید اینکه روزی به سرزمین خود بازمی‌گردند اشیای باارزش خود مثل کتاب را همراه خود نبردند ولی اشغالگران وارد خانه‌ها می‌شدند و کتاب‌ها را به سرقت می‌بردند به طوری که در بین ماه می ۱۹۴۸ تا فوریه سال ۱۹۴۹ کتابخانه دانشگاه آموزش زبان عبری تنها ۳۰ هزار کتاب و روزنامه و نسخه‌های قدیمی را در خود جای داد که همگی از شهر بیت المقدس جمع آوری شده بود که تا کنون در این دانشگاه نگهداری شده است.

بنابراین گزارش، در شهرهای دیگر فلسطین اشغالی وضع به همین صورت بود و بیشتر کتابها نابود شدند و بعضی از آنها نیز مصادره. این داستان ناگفته نکبه(نکبت) سال‌ها پنهان مانده بود تا اینکه یکی از دانشجوهای اسرائیلی به نام «گیش آمیت» در آرشیو کتابخانه دانشگاه به طور غیر عادی با کتابهای فلسطینی روبرو می شود که به شکلی منظم پشت سر هم لیست شده بود. البته خود فلسطینی ها می دانستند که اموال آنها در زمان اشغال سرزمینشان به غارت رفته است ولی هیچ کس باورش نمی‌شد که دزدی کتاب‌های فلسطینی یک نقشه از پیش تعیین شده بوده باشد که قبل از حمله به این سرزمین طراحی شده بود.

«غدا کرمی» نویسنده و فعال سیاسی فلسطینی که تا سال ۱۹۴۸ در بیت المقدس زندگی می‌کرد درباره کتابخانه شخصی پدرش می گوید که یکی از گنجینه های خانوادگی آنها محسوب می‌شد و سالها تاریخ فلسطین را از پدرانشان به یادگار گذاشته بود اما با این حال دزیدن این کتابها مسئله ای است که باورش از سوزاندن آنها توسط اشغالگران راحت تر است.

در زمان حمله صهیونیست‌ها به سرزمین فلسطین آنقدر حجم فاجعه انسانی و کشتار مردم بی دفاع گسترده بود که کسی حتی به ذهنش نمی رسید بتواند عمق نقشه اشغالگران را تا این حد تصور کند. کرمی می‌گوید نقشه فرهنگی صهیونیست‌ها در روز نکبه زیر آوارها مصیبت و رنج مردم فلسطین دفن شد و در اصل نقشه آنها این بود که کاری کنند مردم فلسطین نتوانند ادعایی برای تملک سرزمین های خود را داشته باشند و در این زمینه مدرکی هم نداشته باشند.

قبل از نکبت شهرهایی مثل بیت المقدس و یافا مهد تمدن و فرهنگ فلسطین نظام منظمی در چاپ کتاب و روزنامه داشتند ولی به نظر می رسد صهیونیست‌ها از قبل فکر تخریب این تمدن را طراحی کرده بودند.

برونر فیلم ساز می‌گوید: «در زمان اشغال فلسطین کتابهای دزدیده شده از فلسطینی ها تا دهه ۶۰ میلادی با اسامی نویسنده ها و صاحبان کتابها در کتابخانه های مخفی رژیم جعلی اسرائیل نگهداری می شد ولی بعد آنها تحت عنوان «AP» یا کتابهای متروکه طبقه بندی شد و هدف از این طبقه بندی این بود که این کتاب‌ها صاحب مشخصی ندارند و می توانند به عنوان کالای اسرائیلی مورد استفاده قرار گیرند.یعنی اینکه این کتابها تاریخ و فرهنگ اسرائیل را می گویند و سرزمینی به نام فلسطین وجود نداشته است. آنها به گونه ای این کتابها را در کتابخانه های اسرائیلی به مردم می دهند که گویی هزاران سال است که در آنجا بوده است.»

به غیر از کتاب‌ها و فرهنگ های لغت عربی انگلیسی که سوزانده شده و به عنوان کاغذهای باطله مورد استفاده قرار گرفت در حال حاضر ۶هزار کتاب نایاب مربوط به تاریخ سرزمین فلسطین در کتابخانه های اسرائیل وجود دارد که هر کدام با جلد و محتوایی جدید عرضه می شوند.

 

منبع: خبرآنلاین

 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱٩ آبان ۱۳۸٩ توسط نمایه

بهره‌وری در مطالعه

مطالعه یکی از اصلی ترین ابزارها برای دانش افزایی و بالا بردن سطح معلومات است، در عین حال اکثر افراد از کاهش بازدهی زمانی که برای مطالعه صرف می‌کنند رضایت ندارند، در صورتی که نکات ساده‌ای وجود دارند که با عمل به آنها می‌توان با رعایت انها حداکثر بهره‌وری را از زمان مطالعه داشت. بهره‌وری که به موفقیت خواهد انجامید.

شیوه صحیح مطالعه و مزایا

١-   زمان مطالعه را کاهش می‌دهد.

٢-  میزان یادگیری را افزایش می‌دهد .

٣- مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می‌کند.

۴- به خاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می‌سازد.

 برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب،دوباره کتاب رانخوانده و در زمانی کوتاه ازروی یادداشتهای خود مطالب را مرور کرد .

یادداشت برداری، بخشی مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت. چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است.

 روش‌های رایج مطالعه:

١-   خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد، تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز، خصوصاً قبل از امتحان ، بتوان از روی نوشته ها مرور کرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجدداً به خاطر سپرد .

٢-   خط کشیدن زیر نکات مهم: این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر باشد ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد به‌ جای آنکه تمرکز و توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند، ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکات مهم می گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملاً درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند، نه آنکه در کتاب به دنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن را خط بکشند.

٣-   حاشیه‌نویسی: این روش نسبت به دو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می‌تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.

۴-   خلاصه نویسی: در این روش شما مطالب را می‌خوانید و آنچه را که درک کرده‌اید به صورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می‌باشد، چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می کنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .

۵-  کلید برداری: کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است. در این روش شما بعد از درک مطالب، به صورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می‌کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین، بهترین و پرمعنی ترین کلمه‌ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود .

۶-   خلاقیت و طرح شبکه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصاً فراگیری مطالب درسی است. در این روش شما مطالب را می‌خوانید، بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می‌کنید و سپس کلمات کلیدی را بر روی طرح شبکه ای مغز می نویسد (در واقع نوشته های خود را به بهترین شکل ممکن سازماندهی می‌کنید و نکات اصلی و فرعی را مشخص می‌کنید) تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ، فقط به طرح شبکه ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بر روی طرح شبکه ای مغز، آنها را خیلی سریع مرور کنید. این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد و درس خواندن را بسیار آسان می‌کند. و بازده مطالعه را افزایش می‌دهد.

 شرایط مطالعه

شرایط مطالعه، مواردی هستند که با دانستن، به کارگیری و یا فراهم نمودن آنها، می‌توان مطالعه ای مفیدتر و با بازدهی بالاتر داشت و در واقع این شرایط به شما می‌آموزند که قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به کار گیرید، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید و با دانستن آنها می‌توانید با آگاهی بیشتری درس خواندن را آغاز کنید و مطالعه ای فعالتر داشته باشید:

 1- آغاز درست: برای موفقیت در مطالعه باید درست آغازکنید

2- برنامه‌ریزی: یکی از عوامل اصلی موفقیت داشتن برنامه منظم است .

3- نظم و ترتیب: اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد.

 4-حفظ آرامش: آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال میکند.

 5- استفاده صحیح از وقت: آیا زندگی را دوست دارید؟ پس وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است.

6- سلامتی و تندرستی: عقل سالم در بدن سالم است.

7-  تغذیه مناسب: تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.

٨-  دوری از مشروبات الکلی: مصرف مشروبات الکلی موجب ضعف حافظه می‌شود.

٩- ورزش: ورزش کلید عمر طولانی است.

١٠- خواب کافی: خواب فراگیری و حافظه را تقویت می‌کند. 

منبع : شبکه ایران

 


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸٩ توسط نمایه

کتب برتر از نگاه نهاد کتابخانه های عمومی کشور

" همنشینی به از کتاب مخواه               که مصاحب بود گه و بیگاه"

در راستای تحقق تحقق هدف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه مطالعه مفید این نهاد اقدام به معرفی  1000 عنوان کتاب در 100 موضوع مورد علاقه اعضای کتابخانه های عمومی نموده که فرصت مفیدی برای مطالعه مخاطبان و اعضاء محترم کتابخانه های عمومی در سراسر کشور فراهم می نماید. در این طرح بناست در ارتباط مداوم با کاربران و اساتید فن، کتاب های فاخر و برتر به روز رسانی و ارائه شود.

 

برای دیدن این عناوین به ئنشانی زیر بروید.

http://iranpl.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=3c2552f5-8ee3-4d47-93e3-2d0fe97d184f


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸٩ توسط نمایه

کتب برتر از نگاه نهاد کتابخانه های عمومی کشور

" همنشینی به از کتاب مخواه               که مصاحب بود گه و بیگاه"

در راستای تحقق تحقق هدف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه مطالعه مفید این نهاد اقدام به معرفی  1000 عنوان کتاب در 100 موضوع مورد علاقه اعضای کتابخانه های عمومی نموده که فرصت مفیدی برای مطالعه مخاطبان و اعضاء محترم کتابخانه های عمومی در سراسر کشور فراهم می نماید. در این طرح بناست در ارتباط مداوم با کاربران و اساتید فن، کتاب های فاخر و برتر به روز رسانی و ارائه شود.

 

برای دیدن این عناوین به ئنشانی زیر بروید.

http://iranpl.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=3c2552f5-8ee3-4d47-93e3-2d0fe97d184f


نوشته شده در تاريخ شنبه ۱ آبان ۱۳۸٩ توسط نمایه

نرم افزار نمایه هوانیروز رونمایی شد

نرم افزار نمایه هوانیروز در سالن اجتماعات هوانیروز جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ خلبان کیومرث احدی، فرمانده هوانیروز، حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ محمد بالار، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  ، کاشانی مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی نمایه و جمعی از نویسندگان و پیشکسوتان هوانیروز برگزار شد امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاریخ جنگ ها در جهان لزوم حفظ آمادگی نیروهای نظامی برای حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی را متذکر شد و انتشار آثار مکتوب و نرم افزاری را گامی موثر در این عرصه دانست.

در ادامه امیرسرتیپ کیومرث احدی به بیان سیر تاریخی شکل‌گیری و تثبیت هوانیروز پرداخت و سپس درباره فعالیت‌های این نیرو در حوزه نشر گفت: هیات معارف جنگ هوانیروز با هدف ارج‌نهادن به رشادت‌های پرسنل این نیرو 2 اثر با عناوین "هوانیروز و دفاع‌مقدس به روایت جراید، اسناد و مدارک" و "حماسه‌های ماندگار هوانیروز در 8 سال دفاع‌مقدس" را در خرداد ماه سال گذشته منتشر و رونمایی کرد و اکنون پس از 16 ماه شاهد رونمایی از 16 کتاب دیگر هستیم.

وی در مورد نرم افزار نمایه هوانیروز گفت : تمامی عملکرد این نیرو در این نرم افزار نمایه گنجانده شده‌است.

در این مراسم همچنین کاشانی مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی نمایه ضمن تجلیل از دستاوردهای هوانیروز در جمهوری اسلامی با بیش از 400 هزار ساعت پرواز ، نرم افزار نمایه هوانیروز را نخستین اثر فرهنگی چند رسانه ای با محوریت یک رسته نظامی خاص در ارتش معرفی کرد و افزود: در این نرم‌افزار 1500 قطعه عکس، 700 دقیقه فیلم، 4 هزار صفحه متن و هزار عنوان مقاله در بخش‌های مختلف بارگذاری شده است.

 


.: Weblog Themes By Pichak :.





تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو